Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Procesorem řízený záložní zdroj
Hořák, Jan ; Štraus, Pavel (oponent) ; Kubíček, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem procesorem řízeného záložního zdroje. Cílem je navrhnout zařízení, kterým bude možno dobíjet mnoho druhů mobilních přístrojů s kapacitou baterie do 2Ah. Hlavním řídícím prvkem bude mikroprocesor, který bude zaznamenávat data ze zdroje a ukládat je na SD kartu. Při návrhu zařízení je brán zřetel na přenositelnost a odolnost zařízení. Výsledkem práce je kompletně navržený a vytvořený záložní zdroj, včetně řídícího kódu mikrokontroléru.
Development localization board
Szabó, Michal ; Novotný, Radovan (oponent) ; Levek, Vladimír (vedoucí práce)
This document describes a device capable to determine geographical position thanks to its GNSS module and measure the change of movement with the help of an accelerometer and gyroscope. Outputs of these integrated circuits are combined, data are processed and fused thanks to a numerical integration and mathematical filters. Results are stored on a memory card. The whole development is described from a concept, through the making of the device and software algorithms to the testing of its functions.
Design of a photovoltaic power system with battery storage for household purposes in area of Brno-mesto
Vrana, Martin ; Vanýsek, Petr (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
This thesis broadly discusses the individual parts that make up a photovoltaic system, specifically the new and widely available technologies for solar panels, batteries, and inverters. This research is applied in the evaluation of a potential construction plan of both a hybrid and grid tied photovoltaic system for a household located in the district of Brno-Mesto. The focus of each design is a cost-effective solution that utilizes currently available parts on the market, that also covers a significant part of the energy requirements of the household. The cost of each system is subsidized by government grants. The designed grid tied system has a lower price than the hybrid system. It lacks costly battery storage, hence it has a shorter return period of return of six years, compared with seven years for the hybrid system. A hybrid system is advantageous, as it allows for local storage of energy, and provides backup power in the case of a grid blackout. Given that the measurement of energy by the electricity supplier is done by net metering, combined with currently high energy prices, both systems have a relatively short break-even period compared with systems in the past. The choice of system that is installed in the household is up to the client.
TECHNOLOGIES FOR PORTABLE STORAGE OF ELECTRICAL ENERGY
Helma, Radim ; Smutný, Milan (oponent) ; Žouželková Bartošová, Marie (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to list and compare different methods of storing electrical energy. I have combined many data sources in order to produce a brief summary of history, current problems and future possibilities for each. technology. My thesis provides the reader with a summary of factographic information on the subject of rechargeable batteries, fuel cells, supercapacitors and flow batteries.
Návrh pohonu elektrické lokomotivy
Dočekal, Martin ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Těžištěm práce je výpočet a návrh bateriově napájeného pohonu lokomotivy, pracující v pomocném vlečkovém režimu, tzn. při jízdě na úseku trati bez trolejového vedení. Navržené bateriové skupiny pro zajištění pojezdu vlaku budou instalovány přímo do strojovny lokomotivy. V teoretické části práce je provedena analýza elektrických lokomotiv a elektrických jednotek, provozovaných v současné době na území České republiky a využívajících k pohonu měniče s napěťovým meziobvodem. Následně se v kapitole nachází popis funkce usměrňovacích a střídacích měničů moderních lokomotiv. Praktická část práce obsahuje výpočty potřebných sil a z nich následné výpočty potřebných energií, pro pojezd vlaku po určené dráze vlečky. Na základě získaných hodnot je proveden návrh bateriových skupin, které budou jako nezávislá trakce zabezpečovat pojezd vlaku po dříve určené vlečce. V práci je dále proveden návrh silové části nabíjecího měniče baterií, který se skládá z měničů STEP-UP a STEP-DOWN. K němu je v prostředí Matlab Simulink vytvořen silový model a model řízení. Data a grafy, exportované z prostředí Matlab Simulink pro ověření funkčnosti měniče jsou uvedeny v samostatné kapitole. Kromě návrhu bateriového pohonu je v práci dále proveden výpočet ztrát trakčního měniče při běžném provozu lokomotivy, tj. mimo vlečkový režim. Pro tento výpočet je v závěru práce uvedena teorie výpočtu ztrát, vznikajících v tranzistoru a v nulové diodě střídače. Podle ní je i vlastní výpočet proveden. Následně je proveden i výpočet kapalinového chladiče tohoto střídače.
Design of a photovoltaic power system with battery storage for household purposes in area of Brno-mesto
Vrana, Martin ; Vanýsek, Petr (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
This thesis broadly discusses the individual parts that make up a photovoltaic system, specifically the new and widely available technologies for solar panels, batteries, and inverters. This research is applied in the evaluation of a potential construction plan of both a hybrid and grid tied photovoltaic system for a household located in the district of Brno-Mesto. The focus of each design is a cost-effective solution that utilizes currently available parts on the market, that also covers a significant part of the energy requirements of the household. The cost of each system is subsidized by government grants. The designed grid tied system has a lower price than the hybrid system. It lacks costly battery storage, hence it has a shorter return period of return of six years, compared with seven years for the hybrid system. A hybrid system is advantageous, as it allows for local storage of energy, and provides backup power in the case of a grid blackout. Given that the measurement of energy by the electricity supplier is done by net metering, combined with currently high energy prices, both systems have a relatively short break-even period compared with systems in the past. The choice of system that is installed in the household is up to the client.
Development localization board
Szabó, Michal ; Novotný, Radovan (oponent) ; Levek, Vladimír (vedoucí práce)
This document describes a device capable to determine geographical position thanks to its GNSS module and measure the change of movement with the help of an accelerometer and gyroscope. Outputs of these integrated circuits are combined, data are processed and fused thanks to a numerical integration and mathematical filters. Results are stored on a memory card. The whole development is described from a concept, through the making of the device and software algorithms to the testing of its functions.
TECHNOLOGIES FOR PORTABLE STORAGE OF ELECTRICAL ENERGY
Helma, Radim ; Smutný, Milan (oponent) ; Žouželková Bartošová, Marie (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to list and compare different methods of storing electrical energy. I have combined many data sources in order to produce a brief summary of history, current problems and future possibilities for each. technology. My thesis provides the reader with a summary of factographic information on the subject of rechargeable batteries, fuel cells, supercapacitors and flow batteries.
Procesorem řízený záložní zdroj
Hořák, Jan ; Štraus, Pavel (oponent) ; Kubíček, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem procesorem řízeného záložního zdroje. Cílem je navrhnout zařízení, kterým bude možno dobíjet mnoho druhů mobilních přístrojů s kapacitou baterie do 2Ah. Hlavním řídícím prvkem bude mikroprocesor, který bude zaznamenávat data ze zdroje a ukládat je na SD kartu. Při návrhu zařízení je brán zřetel na přenositelnost a odolnost zařízení. Výsledkem práce je kompletně navržený a vytvořený záložní zdroj, včetně řídícího kódu mikrokontroléru.
Návrh pohonu elektrické lokomotivy
Dočekal, Martin ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Těžištěm práce je výpočet a návrh bateriově napájeného pohonu lokomotivy, pracující v pomocném vlečkovém režimu, tzn. při jízdě na úseku trati bez trolejového vedení. Navržené bateriové skupiny pro zajištění pojezdu vlaku budou instalovány přímo do strojovny lokomotivy. V teoretické části práce je provedena analýza elektrických lokomotiv a elektrických jednotek, provozovaných v současné době na území České republiky a využívajících k pohonu měniče s napěťovým meziobvodem. Následně se v kapitole nachází popis funkce usměrňovacích a střídacích měničů moderních lokomotiv. Praktická část práce obsahuje výpočty potřebných sil a z nich následné výpočty potřebných energií, pro pojezd vlaku po určené dráze vlečky. Na základě získaných hodnot je proveden návrh bateriových skupin, které budou jako nezávislá trakce zabezpečovat pojezd vlaku po dříve určené vlečce. V práci je dále proveden návrh silové části nabíjecího měniče baterií, který se skládá z měničů STEP-UP a STEP-DOWN. K němu je v prostředí Matlab Simulink vytvořen silový model a model řízení. Data a grafy, exportované z prostředí Matlab Simulink pro ověření funkčnosti měniče jsou uvedeny v samostatné kapitole. Kromě návrhu bateriového pohonu je v práci dále proveden výpočet ztrát trakčního měniče při běžném provozu lokomotivy, tj. mimo vlečkový režim. Pro tento výpočet je v závěru práce uvedena teorie výpočtu ztrát, vznikajících v tranzistoru a v nulové diodě střídače. Podle ní je i vlastní výpočet proveden. Následně je proveden i výpočet kapalinového chladiče tohoto střídače.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.